mg10
mg10

در معناي سئو چيست ؟

در پاسخ به پرسش سئو چيست ميتوان گفت

بهينه‌سازي موتور جستجو ؛ (به انگليسي: Search Engine Optimization)

به اختصار سئو (به انگليسي: SEO)

يك روند مناسب براي بهتر ديده شدن يك وب سايت يا يك صفحه وب

در نتايج جستجو طبيعي يك موتور جستجو است.

معمولاً وب سايت‌هايي كه بالاترين مكان و بيشترين تكرار در صفحه نتايج جستجو را دارند،

بازديدكننده بيشتري از طريق موتورهاي جستجو بدست مي‌آوردند و اين بازديدكنندگان مي‌توانند به مشتري تبديل شوند .

 

 

 

 

 

 

سئو چيست

 

سئو ممكن است انواع مختلف جستجو را در بر گيرد،

از جمله جستجوي تصوير، جستجو در ويديو، جستجوي دانشگاهي،

جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. سئو

يك سايت شامل فاكتورهاي زيادي مي‌شود كه توسط موتورهاي جستجو بررسي و بازبيني مي‌شود.

از ديد بازاريابي اينترنتي سئو به چگونگي كار كردن موتورهاي جستجو و اينكه كاربران چه چيزي جستجو مي‌كنند

و همين‌طور كلمات كليدي تايپ شده

و اينكه كدام يك از موتورهاي جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار مي‌گيرد را مورد بررسي قرار مي‌دهد.

بهينه‌سازي وب سايت شامل توسعه و ويرايش مطالب موجود در خود سايت و اچ‌تي‌ام‌ال و برنامه‌نويسي

و همچنين ارتباط بين كلمات كليدي و حذف موانع مربوط به فعاليت‌هاي نمايه‌سازي

در موتور جستجو و ترويج يك سايت براي

افزايش تعداد لينك دهنده يا لينك‌هاي ورودي، و ديگر تاكتيك‌هاي جستجوگرها است.

در نتيجه در خلاصه ترين تعريف سئو را

مي توان به معناي بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو دانست.

سئو چيست

 

 

سئو و بالا آوردن يك صفحه در جستجوهاي گوگل به طور كلي دونوع فعاليت

را در بر مي گيرد off page seo  يا سئو داخلي مجموعه فعاليت هايي كه خارج از وب سايت انجام ميدهيم

براي اين كه روند بالا آمدن سايت سريع تر باشد و on page seo كه به كليه فعاليت هايي

كه داخل سايت انجام مي شود تا موتورهاي جستجو به راحتي بتواند

سايت مارا index كند گفته ميشود هردوي اين فعاليت ها در كنار هم به سئو معنا مي دهد.

نگاهي سريع به تاريخچه سئو سايت

اواسط دهه ۱۹۹۰ ميلادي كه نخستين موتورهاي جستجو اقدام به فهرست كردن

وب نخستين كردند، مديران وب سايت‌ها و توليدكنندگان محتوا،

شروع به بهينه‌سازي سايت‌ها براي موتورهاي جستجو نمودند.

در ابتدا تمام كارهايي كه مديران وب سايت‌ها بايد انجام مي‌دادند،

ارسال آدرس صفحه به موتورهاي مختلفي كه يك «عنكبوت» جهت «خزش» آن صفحه مي‌فرستادند،

استخراج لينك‌هاي صفحه به ساير صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات يافت شده در صفحه جهت ايندكس شدن بود.

فرايند به اين صورت است كه عنكبوت موتور جستجو، يك صفحه را دانلود

و آن را در سرور موتور جستجو ذخيره مي‌كند و يك برنامه ديگر موسوم به ايندكس‌كننده،

اطلاعات مختلفي را دربارهٔ صفحه استخراج مي‌كند؛ اطلاعاتي از قبيل واژه‌هاي موجود و

محل قرارگيري آن‌ها در صفحه، و نيز وزن خاص واژه‌هاي بخصوص، و تمام لينك‌هاي موجود در صفحه،

كه سپس جهت خزش در زماني ديگر، در دستور كار قرار مي‌گيرد.

مديران سايت‌ها شروع به بازشناسي ارزش رتبه بالاي سايت خود و در

ديد قرار گرفتن آن در نتايج موتورهاي جستجو نمودند كه اين امر، فرصتي را براي هكرهاي غير مخرب

و مخرب شاغل در بخش بهينه‌سازي موتور جستجو مهيا كرد.

 

سئو چيست

 

 

يك نمونه از صفحه نتايج موتور جستجو

نسخه‌هاي اوليه الگوريتم‌هاي جستجو به اطلاعات فراهم شده توسط مديران وب سايت‌ها

نظير متا تگ واژه‌هاي كليدي، يا فايل ايندكس موتورهاي جستجو مانند اي‌ال‌آي‌وب اعتماد و اتكا مي‌كردند.

متاتگ‌ها يك راهنمايي براي محتواي هر صفحه فراهم مي‌كنند.

با اين‌حال، استفاده از داده‌هاي متا در صفحات ايندكس، كمتر قابل اطمينان بود

زيرا انتخاب واژگان در يك متاتگ توسط وب سايتها، بالقوه مي‌تواند يك

نمايش غير دقيق از محتواي واقعي وب سايت باشد. داده‌هاي نادرست،

ناقص و ناسازگار در متا تگ‌ها مي‌تواند موجب رتبه‌بندي شدن صفحه براي جستجوهاي غير مرتبط گردد.

توليدكنندگان محتواي شبكه همچنين تعدادي از ويژگي‌هاي منبع اچ‌تي‌ام‌ال يك صفحه را دستكاري كردند

تا رتبه صفحه را در موتورهاي جستجو بهبود بدهند.

سئو چيست و چگونه عمل ميكند ؟

با تأكيد بر عواملي مانند تراكم واژه كليدي، كه بطور انحصاري تحت كنترل مدير وب سايت است،

موتورهاي جستجوي اوليه از سوء استفاده و دستكاري رتبه‌بندي رنج مي‌بردند.

به منظور ارائه نتايج بهتر به كاربران خود، موتورهاي جستجو بايد انطباق يافته

و از نتايج صفحاتي اطمينان يابند كه نتايج مرتبط تري دارند، نه نتايج مربوط

به صفحاتي كه نامربوط بوده و توسط مديران شبكه بدون وجدان كاري و با

استفاده از كلمات كليدي متعدد پر شده‌اند.

از آنجايي كه موفقيت و محبوبيت يك موتور جستجو از طريق توانايي آن

در توليد نتايج مرتبط تر در قبال هر جستجوي صورت گرفته مشخص مي‌شود، كيفيت پايين

 

سئو چيست

 

يا نتايج نامرتبط مي‌تواند سبب سوق دادن كاربران به منابع جستجوي ديگر شود. موتورهاي جستجو

با توسعه الگوريتمي رتبه‌بندي پيچيده‌تر به اين عمل پاسخ دادند؛ كه در آن عوامل بيشتري مورد توجه قرار مي‌گيرند

و دستكاري را براي مديران شبكه، سخت‌تر مي‌سازند.

لري پيج و سرگئي برين دو دانشجوي فارق التحصيل دانشگاه

استنفورد يك موتور جستجو موسوم به بك‌روب را توسعه دادند

كه جهت ارزيابي برجستگي صفحات وب، به يك الگوريتم رياضياتي تكيه داشت.

عددي كه توسط الگوريتم محاسبه مي‌شد، يعني «رتبه صفحه»، تابعي است

از مقدار و قدرت لينك‌هاي ورودي. رتبه صفحه ميزان يك صفحه معين را كه توسط يك كاربر

كه به صورت تصادفي شبكه را جستجو مي‌كند مورد دسترسي قرار گرفته،

تخمين مي‌زند و لينك‌هاي يك صفحه به صفحه ديگر را دنبال مي‌كند.

در واقع، اين بدان معناست كه برخي لينك‌ها از ساير لينك‌ها قوي تر بوده،

رتبه صفحه بالاتر احتمال ديده شدن صفحه توسط وب گردهاي تصادفي را افزايش مي‌دهد.

تعريف سئو چيست و ارتباط آن با  گوگل

پيچ و برين، گوگل را در سال ۱۹۹۸ بنيان‌گذاري كردند. گوگل درميان كاربران فزاينده اينترنت،

هواداران ثابت قدمي را به خود جذب كرد كه طراحي ساده آن را دوست داشتند.

عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزيه تحليل لينك) نيز همانند عوامل داخل صفحه

(فراواني واژه‌هاي كليدي، متاتگ‌ها، عنوان‌ها، لينك و ساختار وب سايت) مورد توجه قرار گرفتند

تا گوگل را قادر به اين امر سازند كه از نوعي دستكاري كه در موتورهاي جستجويي ديده مي‌شود

كه تنها به عوامل داخل صفحه توجه مي‌كنند، اجتناب نمايد.

علي‌رغم اينكه به بازي گرفتن رتبه صفحه سخت‌تر بود، مديران

شبكه سرانجام ابزارها و طرح‌هاي توليد لينك را جهت تحت تأثير قرار دادن موتور جستجوي اينكتومي توسعه دادند،

و اين روش‌ها ثابت كردند كه به طريقي مشابه مي‌توان رتبه صفحه را تحت تأثير قرار داد. ب

سياري از وب سايت‌ها روي تبادل، خريد و فروش لينك در حجم زياد و وسيع متمركز هستند

. بعضي از اين طرح‌ها يا مزارع لينك، موجب ايجاد هزاران وب سايت براي فروش هرزنگاري لينك‌ها مي‌شوند.

گوگل اينستنت، يا جستجوي زمان واقعي، در اواخر سال ۲۰۱۰

در تلاشي به منظور به‌هنگام‌تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد.

به‌طور تاريخي، ادمين‌هاي وب سايت‌ها، ماه‌ها يا حتي سال‌ها

روي بهينه‌سازي يك وب سايت و ارتقاي رتبهٔ جستجوي آن زمان گذاشته‌اند.

با گسترش عموميت وب سايت‌ها و وبلاگ‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي،

موتورهاي جستجوي پيشرفته در الگوريتم‌هاي خود تغييراتي ايجاد كردند

تا مطالب تازه به سرعت در ميان نتايج جستجو رتبه‌بندي شوند.

در فوريه ۲۰۱۱، از آپديت پاندا خبر داد كه وب سايت‌هايي

را كه حاوي محتواي تكثير شده از وب سايت‌ها و منابع ديگر باشند،

جريمه مي‌كند.

سئو چيست و كپي مطالب چه تاثيري بر آن ميگذارد

بطور تاريخي، وب سايت‌ها محتوا را از يكديگر كپي كرده

و از آن در رتبه‌بندي موتورهاي جستجو بهره‌مند شده‌اند.

با اين حال، گوگل يك سيستم جديد پياده‌سازي كرد كه

سايتهايي را كه حاوي محتواي منحصر به فرد نيستند، جريمه مي‌كند.

در آوريل ۲۰۱۲، گوگل از آپديت گوگل پنگوئن رونمايي كرد كه هدف آن،

جريمه كردن وب سايت‌هايي بود كه از روش‌هاي دستكاري جهت بهبود رتبه خود در موتورهاي جستجو استفاده مي‌كردند.

در سپتامبر ۲۰۱۳، كمپاني گوگل از آپديت الگوريتم مرغ مگس خوار رونمايي كرد؛

يك الگوريتم كه جهت بهبود پردازش زبان طبيعي گوگل و درك معنايي صفحات وب طراحي شد.

در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام كرد كه گوگل پنگوئن به الگوريتم اصلي رتبه‌بندي گوگل ملحق شده‌ است

و ديگر آپديت‌هاي آن اعلام نمي‌شود. از سال ۲۰۱۶ به بعد،

الگوريتم پنگوئن گوگل ديگر به صورت لحظه‌اي نتايج جستجو را بررسي خواهد كرد.

بعد از پاسخ به پرسش مهم سئو چيست و توضيحات تكميلي

در ادامه با ادامه مطالب بيشتر در زمينه آموزش سئو همراه ما باشيد

 

صفحه اصلي :

براي ورد به صفحه اصلي كليك كنيد

سايت اصلي :

براي ورد به سايت اصلي كليك كنيد

منبع :

seowb.ir

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۱ تير ۱۳۹۷ ] [ ۰۳:۰۴:۲۹ ] [ mg10 ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By bornablog :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 33
دیروز : 5
افراد آنلاین : 1
همه : 2611
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب